“Mår personalen bra – mår företaget bra!”

Städade hem startades i början av 2016 av Patrik Aronsson. Företagets filosofi är att verkligen värna om sina medarbetare, kunder samt miljön. Vi fick intervjua en av medgrundarna, Oscar Wahlberg, för att ta reda på mer om deras vinnande koncept och vad det är som gör att de lyckas så bra på Dorunner.

“Det är viktigt för oss att våra medarbetare mår bra. Mår vår personal bra så mår också företaget bra!” berättar Oscar som är en av grundarna och kundtjänstmedarbetare. Oscar berättar att det var mycket viktigt för dem att få in en hel del bra kundrecensioner via bland annat Dorunner och Google för att få ett bra rykte från start och att kunna växa organiskt.

Städade hem erbjuder två olika typer av tjänster, antingen löpande hemstädning på abonnemang eller storstädning. Idag har de ca 30 anställda som utgår från Nacka men  är aktiva i hela Stockholmsområdet.

“Vi gick med på Dorunner ganska tidigt efter att vi hade startat, det är ett bra sätt för oss att få nya kunder samt att få ett bra rykte och recensioner. Dorunner bidrar till att vi kan få in fler abonnemang, vilket gör att vi växer som företag.” säger Oscar. Idag är Städade hem ett mycket omtyckt företag på Dorunner och de har många toppomdömen på sin företagsprofil.

Kostnadsfria möten

En av Städade hems framgångsfaktorer är att de erbjuder alltid ett kostnadsfritt möte med kunden för att gå igenom kundens specifika önskemål innan ett städabonnemang startar. Dessutom strävar de efter att man alltid ska ha samma städare för att kunden ska bli trygg med just den städaren.

Vi är alltid noggranna med att följa upp och ta reda på vad våra kunder tycker, för att hela tiden kunna bli bättre.

Så lyckas Städade hem

Oscar berättar att de har lyckats på Dorunner genom att alltid vara snabba med att köpa ett uppdrag, kontakta kunden direkt & följa upp. “Du måste visa ditt intresse för att kunna få uppdraget. Sen skadar det såklart inte att vi bara har bra recensioner på vår företagsprofil, det ökar chanserna att få uppdragen.”

Städade hem strävar hela tiden efter att erbjuda en hög kvalité av deras städtjänster samt leverera professionell kundservice för att ha så nöjda kunder som möjligt. Målet inom de närmaste åren är att omsätta 30 miljoner, men det får inte ske på bekostnad av kvalitén. “Vi ska växa i lagom takt.” säger Oscar.

Vill du läsa mer om Städade hem kan du göra det på deras företagsprofil här.