Så får du lojala och återkommande kunder

Vill du ha lojala och återkommande kunder? Ibland kan det vara svårt att besvara varje meddelande och telefonsamtal men i längden gör det skillnad. Det är viktigt att lyssna på dina kunder och se till så att de känner sig sedda under projektets gång. Det kommer göra att du inte bara får återkommande kunder men också ett bra rykte på köpet. 

Vi har samlat fyra enkla tips som hjälper dig att få lojala kunder och återkommande kunder. 

1. Bry dig om dina kunder

Du har bara en chans på dig att göra ett gott första intryck som det brukar heta. Svara på varje telefonsamtal på ett trevligt sätt och ta dig tiden att svara på alla frågor din kund har. Att göra ett första bra intryck kan göra skillnad i långa loppet. Behandla alla affärssamtal och kontakter med omsorg, då kommer dina kunder vilja komma tillbaka.

2. Svara i telefonen

Svara alltid i telefonen när din kund ringer, när de ringer är det förmodligen för att de vill prata om projektet. Om du inte kan svara på en gång, skicka ett meddelande inom kort så att kunden vet att du har sett att de har ringt. Försök alltid besvara meddelande och telefonsamtal inom 24 timmar.

3. Håll vad du har lovat

Många kunder värdesätter att man kommer i tid och håller vad man har lovat. Försök alltid leverera dina projekt i tid. Om du inte kan det, meddela och informera så fort som möjligt att det av någon anledning dröjer att slutföra vad du har lovat. Även om du inte kan leverera ditt projekt i tid uppskattar alltid kunden att bli informerad om hur det ligger till.

4. Visa uppskattning

Det kan vara en liten gest för dig men betyda så mycket för kunden. Visa din uppskattning genom att skicka julkort eller enkla hälsningar vid speciella högtider. Det kommer göra att kunden har en fortsatt bra bild av dig och ditt företag efter ett projekt, vilket förmodligen kommer att göra att de vill anlita ditt företag igen vid nästa jobb.