Hur får man nöjda kunder? Myskje Måleri vet!

Myskje Måleri AB grundades hösten 2013 och har sedan dess växt till åtta medarbetare och trots att bokslutet inte är helt klart tror de att de landar på ungefär 6 miljoner i omsättning under 2017. Bolaget är baserat i Söderhamn men de gör även målerijobb runt om Gävle, Uppsala och Stockholm. 

Myskje Måleri utför alla typer av måleriarbeten och hjälper både privatpersoner, företag som bostadsrättsföreningar med större och mindre projekt. Under det senaste året har de även börjat erbjuda sprutlackering för möbler och tex köksluckor. Att kunderna älskar Myskje Måleri går inte att missa. De har varit nominerade till Årets Hantverkare tre gånger och dessutom tog de hem vinsten under Hantverkargalan 2017.

Thomas Jansson och Jesper Jansson, båda delägare tillsammans med Rolf Andreasson, kom förbi Dorunners kontor för att dela med sig av sina tips för hur man gör kunden nöjd och hur man blir en framgångsrik företagare med Dorunner.

2014 gick Myskje Måleri med i Dorunner och är idag ett omtyckt bolag med nästan 50 omdömen på sin profil. Thomas berättar att de började med en försiktig investering i Dorunner för att se hur tjänsten fungerade och om det kunde vara något för dem men har under åren som gått successivt ökat på den investeringen.

Till en början var det framförallt en investering för att fylla på med uppdrag under vinterhalvåret men numera köper de cirka 15 uppdrag per månad via Dorunner och de uppskattar att det är 30% av dem som konverterar.

– Vi jobbar med Dorunner för att inte behöva sitta och vänta på att kunderna ska ringa. Kunderna finns där och med Dorunner är det bara att välja och vraka, säger Thomas.

– Sen är det viktigt att vara snabb på uppdragen också. Det spelar ingen roll om det är lördag eller söndag, kunderna förväntar sig snabba svar.

Jesper och Thomas är eniga om att det sedan är viktigt att träffa kunden för att enklare kunna se behovet de har och för att kunna göra ett seriöst intryck. Dessutom poängterar de vikten av ett trevligt bemötande och att hålla det de lovar.

– Om vi säger att vi ska vara där vid kl.8 så är vi där kl.8.

Omdömena på sin profilsida ser de idag som väldigt viktiga men berättar att det tog ett tag för dem innan de förstod värdet i dem och började jobba aktivt för att få in fler.

– Vi började inte be om omdömen direkt utan var egentligen rätt dåliga på det i början. Hade vi varit duktiga på det så hade vi nog haft 50 omdömen till idag. Nya kunder utgår ju från vad tidigare kunder har skrivit så dessa omdömen är jätteviktiga för oss.

2017 var även året de blev nominerade och vann tävlingen Årets Hantverkare och blev Årets Måleriföretag i kategorin små-/mellanstora på Hantverkargalan. När de berättar om det prestigefulla priset skiner de upp.

– Det var riktigt grymt. Jag trodde aldrig att vi skulle vinna. Vi såg det mest som en rolig grej och åkte ner med de på företaget som ville följa med. När vi sen var på galan och det var dags att berätta vem vinnaren för måleri var, blev det jäkligt nervöst. Då visste jag inte vart jag skulle ta vägen, berättar Thomas.

 

Vill du veta mer om hur Dorunner kan hjälpa ditt företag att växa?

Skärmavbild 2017-11-21 kl. 13.23.42