Så lyckas Finemang Städ & Flytt på en hårt konkurrensutsatt marknad

För ett par år sedan började Said Sloyev tänka i banorna att starta ett eget företag, men det var först efter att han kom hem från en resa för 3 år sedan som han slog slag i saken och valde att starta Finemang Städ och Flytt. Idag är de 6 anställda som jobbar med allt inom flytt och städ och planerar dessutom att anställa fler och utöka verksamheten till fler områden.

Idéen var enkel – erbjuda någonting som inte alla hjälper till med, till konkurrenskraftiga priser. Finemang Städ och Flytt lämnar alltid en nöjd kund-garanti och ser till att du som kund inte kommer hem och är missnöjd med jobbet som de utfört.

– Vi bryr oss om våra kunder och det är viktigt för oss att de är nöjda, berättar Lisette Angefur, samordnare och planerare på Finemang Städ och Flytt.

– Vi kommer båda från jobb inom hemtjänsten och därigenom lärt oss mycket om service och bra kundbemötande. Det var även därifrån vi fick våra första kunder, kunder som vi idag kallar stammisar, fortsätter hon.

Ett par månader efter att Finemang Städ och Flytt drog igång valde de att gå med i Dorunner, vilket är ett beslut de inte ångrat.

– Vi blev kontaktade av Dorunner som gav oss ett erbjudande vi nappade på. Vi visste ju inte riktigt hur vi skulle få kunder så det kändes som ett säkert sätt att trygga bolagets framtid på, berättar Lisette.

– Det har fungerat väldigt bra faktiskt, det kommer in bra jobb och det är enkelt för oss att kontakta kunden, berättar Said.

Finemang Städ och Flytt köper ungefär 30 uppdrag per månad och uppskattar att de får ca. 50% av dem. Till stor del tack vare de omdömen de fått på sin profilsida på Dorunner, strax under 50 stycken.

– Det brukar börja med att nya kunder sett våra omdömen och i första samtalet säger ”jag såg era omdömen och ni verkar vara väldigt bra” och det är ju ett tecken på hur viktigt det är. Att jag säger att min personal är bra är något som de förväntar sig men att andra som testat tjänsten säger det är mer trovärdigt och gör att fler och fler väljer oss, berättar Lisette.

Trots att de vet hur viktiga omdömen är för att få fler kunder är det ingenting de jobbar med aktivt. I stället ser de till att göra allting så bra att kunden blir så pass nöjd att de själva väljer att gå in och lämna ett omdöme om dem. En viktig del i det arbetet är offerten. Said och Lisette berättar att det är viktigt att vara tydlig mot kunden och att de genom åren har jobbat fram en struktur där offerten ska vara så tydlig som möjligt och direkt visar det kunden vill veta. Kunden ska inte behöva leta efter den informationen de vill ha. I offerten länkar de även till sin profil på Dorunner där kunden kan se Finemang Städ och Flytts omdömen rån tidigare kunder.

Företaget har kontor i, och utgår från, Norrköping men utför flyttjobb över hela Sverige. Kortsiktigt vill de öppna upp ett kontor i Stockholm för att utöka verksamheten och även så de inte bara behöver utgå från Norrköping i framtiden. Drömmen är att öppna kontor på fler ställen runt om i Sverige.

– En stor del av marknaden ligger i Stockholm så att öppna där inom kort känns nödvändigt, säger Lisette.

Planerna för bolaget är stora och de har nyligen investerat i flertalet nya bilar, planerar att rekrytera fler personer och när kontoret i Stockholm är på plats vill de öppna kontor på fler ställen i Sverige och Dorunner är en given partner för framtida expansion.

– Det är en trygghet att ha Dorunner med sig, säger Lisette.

– Ja, det är väldigt bra faktiskt, instämmer Said.

Vill du veta hur vi kan hjälpa ditt företag till nästa nivå? Skärmavbild 2017-11-21 kl. 13.23.42