Framgångssagan Dizons el

IMG_1301

Dizons el är företaget som gick med i Dorunner våren 2017, som på bara 6 månader fått över 50 omdömen från nöjda kunder, och nu är ett av Dorunners mest eftertraktade elföretag. De är i dagsläget fem anställda som jobbar heltid och ytterligare en på deltid, men skulle behöva anställa två till som kan starta redan imorgon – till stor del tack vare Dorunner.

Jay, som är grundare och VD, berättar att han snabbt insåg att omdömena var väldigt viktiga för att få jobben och att det tog ett par jobb innan omdömena började trilla in. Han berättar att de till en början köpte cirka 20 uppdrag i månaden och att de fick nära 50% av dessa. Numera får de minst 75% av de uppdrag som de köper, tack vare alla positiva omdömen.

Johanna, som är verksamhetschef på Dizons el, berättar vidare att det ofta börjar med att de köper ett uppdrag på Dorunner och att kunden sedan berättar för sin granne. Dagen efter ringer grannen och vill ha hjälp med något annat, och så rullar det vidare. Numera kommer nästan alla kunder från Dorunner eller från en rekommendation.

”Dorunner är vår bästa marknadsföringskanal” – Jay Dizon

En framgångsfaktor för Dizons el tror de ligger i att de satsar väldigt mycket på att sätta kunden i fokus. De håller vad de lovar och de ser till att vara punktliga. De berättar att det många gånger handlar om att få kunden att känna sig trygg och ta reda på hur behovet ser ut.

– Ofta så kan det vara mer jobb som krävs och då gäller det att vara ärlig mot kunden och berätta hur läget ser ut, säger Jay.

Jag frågar varför de tror att de är så framgångsrika på Dorunner, Johanna skrattar och svarar:

– Jay är mitt hemliga vapen. Han är så bra på att bemöta människor.

– Det handlar om att ringa kunden snabbt, lyssna in och förstå deras behov, berättar Jay glatt.

– Sen handlar det även om att vi har väldigt bra personal som är otroligt servicemedvetna, flikar Johanna in.

Jay och Johanna är överens om att personalen är väldigt viktig för deras framgång. De trivs mycket bra ihop, och har riktigt roligt tillsammans. De har ofta AW och spelar innebandy ihop. Förutom det så har personalen egna utvecklingsplaner och en karriärstege de kan klättra i.

Dizons el ser sig själva som en premium-produkt. Trots att de inte ligger dyrare än andra större elfirmor gör, ska de alltid leverera med högsta kvalité. Fastän deras omdömen idag är nästan felfria så siktar de högre. De vill bli bättre.

Inför framtiden så har de stora planer och om fem år hoppas de ha minst 10 anställda och jobba mer med verksamhetens två ben. Ena som grundar sig i stora byggjobb och ett som grundar sig i mindre servicejobb – där större delen av jobben kommer från Dorunner. Förhoppningsvis kan de lägga lika mycket tid på båda benen.

– Vi vill gärna skaffa ett kontor också, berättar Johanna och skrattar.

Hon flikar sedan in:

Oavsett hur stora vi blir så kommer vi alltid att jobba med Dorunner, det är den bästa reklam vi kan få.

 

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s