Framgångssagan Dizons el

IMG_1301

Dizons el är företaget som gick med i Dorunner våren 2017, som på bara 6 månader fått över 50 bra omdömen och nu är ett av Dorunners mest eftertraktade elföretag. De är i dagsläget 5 stycken anställda som jobbar heltid, och en som jobbar deltid, men skulle behöva anställa två till som kan starta imorgon – till stor del tack vare Dorunner.

Jay som är grundare och VD berättar att han snabbt insåg att omdömena var väldigt viktiga för att få jobben och att det därför tog ett par jobb innan omdömena började trilla in. Han berättar att de till en början köpte ca 20 uppdrag i månaden och att de fick ca 50% av dem. Numera får de minst 75% av de uppdrag som de köper, tack vare alla positiva omdömen.

Johanna, som är verksamhetschef på Dizons el, berättar vidare att det ofta börjar med att de köper ett uppdrag på Dorunner och sedan berättar kunden för sin granne. Dagen efter ringer grannen och vill ha hjälp med något annat, och så rullar det vidare. Numera är nästan alla kunder antingen Dorunner kunder eller så kommer det från en rekommendation.

”Dorunner är vår bästa marknadsföringskanal”

En framgångsfaktor för Dizons el tror de ligger i att de satsar väldigt mycket på att sätta kunden i fokus. De håller vad de lovar och de ser till att vara punktliga. De berättar att det många gånger handlar om att få kunden att känna sig trygg och sedan se över hur behovet ser ut.

– Ofta så kan det vara mer jobb som krävs och då gäller det att vara ärlig mot kunden och berätta hur läget ser ut, säger Jay.

Jag frågar varför de tror att de är så framgångsrika på Dorunner, Johanna skrattar och svarar:

– Jay är mitt hemliga vapen. Han är så bra på att ta människor.

– Det handlar om att ringa kunden snabbt, lyssna in och förstå deras behov, berättar Jay glatt.

– Sen handlar det även om att vi har väldigt bra personal som är väldigt servicemedvetna, flikar Johanna in.

Jay och Johanna är överens om att personalen är väldigt viktig för deras framgång. De trivs väldigt bra ihop, och har väldigt roligt tillsammans. De har ofta AW och spelar innebandy ihop. Förutom det så har personalen egna utvecklingsplaner och en karriärstege de kan klättra i.

Dizons el ser sig själva som en premium produkt, trots att de inte ligger dyrare än andra större elfirmor gör, så ska de alltid leverera mer högsta kvalité. Trots att deras omdömen idag nästan är felfria så siktar de högre. De vill bli bättre.

Inför framtiden så har de stora planer och om fem år hoppas de ha minst 10 anställda och jobba mer med verksamhetens två ben. Ena som grundar sig i stora byggjobb och ett som grundar sig i mindre servicejobb – där större delen av jobben kommer från Dorunner. Förhoppningsvis kan de lägga lika mycket tid på båda benen.

– Vi vill gärna skaffa ett kontor också, berättar Johanna och skrattar.

Hon flikar också in:

Oavsett hur stora vi blir så kommer vi alltid att jobba med Dorunner, det är den bästa reklam vi kan få.

 

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s